sobota, 21 września 2013

Tutorial - zegar decoupage

Otrzymałam od firmy Corex kilka produktów do decoupage Nerchau w celu przetestowania ich i wyrażenia opinii. Postanowiłam to zrobić w formie tutoriala. Mam nadzieję że wam się spodoba i że będzie pomocny w waszej pracy.

Postanowiłam zrobić zegar techniką mieszaną czyli połączyłam ze sobą kilka sposobów dekorowania tj. technika serwetkowa, zdobienie papierem, crak jednoskładnikowy, cieniowanie techniką laserunku.

Materiały:

surówka: zegar decoupage z mechanizmem,
wzory: wydrukowany i wycięty cyferblat, wycięty motyw z serwetki
preparaty: gesso akrylowe, medium akrylowe, crak, klej do decoupage, farby akrylowe, lakier akrylowy firmy nerchau.
narzędzia: pędzel szeroki prosty włosie syntetyczne, pędzel wachlarz włosie naturalne, gąbka, paleta do mieszania farb i preparatów.

Zaczynamy :)


Gruntujemy tarczę zegara gessem akrylowym. Jest on dużo gęstszy od zwykłej farby akrylowej do ścian dlatego szybciej i lepiej pokrywa płaszczyznę.



Moczymy wydrukowany laserowo cyferblat i delikatnie go odsączamy w ręcznik papierowy.


Zagruntowany gessem i wyschnięty zegar pokrywamy dosyć obficie klejem do decoupage. Ja użyłam kleju nienieckiej produkcji nerchau. Polecam bo jest bardzo dobry.



Nakładamy lekko odsączony mokry papier z cyferblatem na zegar zwracając uwagę żeby wszystko było równo. Ja zaznaczyłam sobie w pliku przed wydrukiem gdzie jest środek okręgu i tak przyklejam żeby mój środek pokrywał się z środkiem w zegarze.
Po ułożeniu pokrywam obficie papier klejem do decoupage  w kierunku od środka ku brzegom tak żeby pozbyć się ewentualnych pęcherzyków powietrza pod kartką.


Dopóki motyw jest jeszcze mokry, drugą stroną pędzla robię dziurę na montaż mechanizmu. Dobrze jest to zrobić na tym etapie pracy ponieważ papier jest miękki. Następnie czekamy aż całość wyschnie.




Między czasie można wyciąć motyw z serwetki i oddzielić jej warstwy. Będziemy przyklejać tylko ostatnią warstwę tą z nadrukiem. Przyklejając serwetkę korzystam z rozwodnionego kleju do decoupage nerchau w proporcjach 1:1 i przyklejam serwetkę pędzlem wachlarzowym w kierunku od środka do zewnątrz.


Po wyschnięciu nakładam kontrastową farbę pasującą kolorystycznie do motywu, w miejsca gdzie chcę żeby był użyty crak.



Użyłam craku jednoskładnikowego firmy nerchau i po wyschnięciu farby akrylowej nałożyłam go na zegar.
Wykorzystałam do nakładania gąbkę ponieważ od użytego narzędzia zależy jak będą wyglądały spękania. Gąbka daje takie mniej regularne.


Następnie jak crak już wyschnie nakładam farbę która ma spękać. Można to zrobić za pomocą gąbki lub pędzla.


Wyszedł taki delikatny craczek :) Jednak praca jest jeszcze surowa. Należy nałożyć cieniowania.




Do cieniowania używam medium akrylowego i go polecam ale tylko wprawnym dłoniom ponieważ medium to sprawia, że farba szybko wysycha. Dla mnie jest to zdecydowany atut ponieważ w krótkim czasie mogę nałożyć kilka warstw tzw. laserunków.
Teraz pozostaje już lakierowanie i zamontowanie mechanizmu :) 


Tych preparatów używałam i jestem z nich bardzo zadowolona. 
Polecam i mam nadzieję że spodobał wam się mój tutorial :)
Efekt końcowy zegara przedstawię w innym poście.


16 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy tutorial. Zachęca do stworzenia czegoś!

    OdpowiedzUsuń
  2. Slicznie Ci wyszedł ten zegar!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko dobrze opisane - tutorial jak najbardziej udany :) Cieniowania wyszły genialne, zazdraszczam, bo tak nie potrafię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie chociaż jak dla mnie mało opisałaś cieniowanie - chętnie wgryzłabym się w temat ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za wszystkie miłe słowa :) Co do dokładnego rozpisania cieniowania i może innych rzeczy również, to właśnie rusza mój nowy blog z samymi tutorialami z różnych technik rękodzielniczych. Zapraszam do obserwowania bo głównie tam będę umieszczała nowe tutki :) http://tutorial-kursy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. super :)
    Też czekam na cieniowanie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za tutorial:) a zegar wyszedł cudny :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja osobiście jestem zachwycona zegarem i kursem :))))
    Piękna praca!

    OdpowiedzUsuń
  9. kursik rewelacyjny. Popatrzę chociaż u innych jakie cuda można zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudny tutorial :) zegar rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały kurs i efekt. Szukałam takiego kursu, ponieważ mam marzenie: zegar i herbaciarka :)
    pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wykorzystałam kurs i tym samym popełniłam swój pierwszy dekoupage w życiu. Dziękuję Autorce i pozdrawiam. Efka

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę że mój kursik się przydał :)

      Usuń

Dziękuję za miłe komentarze :)